اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

اگر هنوز در وب سایت ما ثبت نام نکرده اید با کلیک بر روی دکمه ایجاد حساب کاربری در کوتاه ترین زمان در وب سایت ما ثبت نام کنید و از تمامی امکانات وب سایت بصورت رایگان استفاده کنید.

پخش مویرگی

پخش مویرگی

پخش مویرگی چیست؟
پخش مویرگی
پخش مویرگی یک از بهترین روش های فروش در صنعت پخش می باشد که می تواند در بسیاری از صنایع جایگزین روش عمده فروشی سنتی شود. پخش مویرگی در واقع فرآیندی است که تولید کننده، محصولات خود را بدون تقسیم بندی بازار و به طور گسترده به دست مشتری ها می‌رساند و به این ترتیب این امکان را به مشتری ها می دهد تا بدون واسطه از او خرید کنند. هدف اصلی سیستم پخش مویرگی، در دسترس بودن محصول در همه جا است که باعث می شود بیشترین مشتریان ممکن پوشش داده شوند.
چرا از اصطلاح پخش مویرگی استفاده می شود؟
منظور از پخش (Distribution)، رساندن محصولات از تولید کننده به مصرف کننده است که شامل فرآیندهایی نظیر تأمین، انبارداری، حمل و نقل و تحویل به مشتری نهایی می باشد. مویرگ‌ها (Capillary)، رگ‌های کوچکی در بدن هستند که خون پمپاژ شده توسط قلب را بین سلول ها توزیع می کنند و به این ترتیب مواد غذایی و اکسیژن به همه سلول های بدن منتقل می شود. با ترکیب این دو مفهموم و الهام گرفتن از سیستم گردش خون می توان به تعریفی از پخش مویرگی (Capillary Distribution) دست یافت. سیستم های پخش مویرگی مانند مویرگ هایی که در سراسر بدن گسترده شده اند به صورت بی وقفه محصولات را در بین مشتریان توزیع می کنند.
سیستم پخش مویرگی
سیسستم های پخش مویرگی به صورت بی وقفه محصولات را بین مشتریان توزیع می کنند.
کدام کسب و کارها می توانند از این روش پخش استفاده کنند؟
علاوه بر صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی، آرایشی و شوینده که به وفور از سیستم پخش مویرگی استفاده می کنند، سایر کسب و کارهای تولیدی هم می توانند با بکارگیری سیستم توزیع و پخش مویرگی، نسبت به توزیع محصولات خود اقدام کنند و به این ترتیب از مزایای پخش مویرگی بهره مند شوند. صنایعی که در بازار آنها، برندهای مختلفی وجود دارند و محصولات تولیدی آنها موارد مصرفی زیادی دارند (محصولات تند مصرف)، پخش مویرگی یک ضرورت است تا سهم تولید کننده در بازار حفظ شود. در غیر اینصورت مشتری نهایی از محصولات برندهای دیگر استفاده خواهد کرد.
پخش مویرگی چه مزایایی دارد؟
برندسازی: با استفاده از پخش مویرگی محصولات شرکت در همه فروشگاهها در دسترس خواهد بود و این امر موجب افزایش اعتماد مشتریان به شرکت خواهد شد. به این ترتیب شرکت می تواند در بلند مدت به یک برند معتبر در بازار هدف تبدیل شود.
جمع آوری اطلاعات صحیح و به روز از بازار هدف
وصول به موقع مطالبات
کاهش ریسک از دست دادن مشتریان
عدم وابستگی به عملکردن واسطه ها و عمده فروش ها
برقراری ارتبایط مستقیم با خرده فروشی ها و مشتریان و نیازسنجی از آنها
افزایش سهم از بازار به دلیل افزایش تعداد مشتریان
افزایش جریان پایدار نقدینگی
افزایش سود
پخش مویرگی چه معایبی دارد؟
– علاوه بر هزینه های اولیه جهت ایجاد کانال پخش، که شامل خرید وسایل نقلیه حمل محصولات، جذب نیروی انسانی مورد نیاز، هزینه های انبارداری و توزیع است، هزینه های جاری شرکت نیز افزایش می یابد.
– ممکن است به دلیل شرایط جغرافیایی خاص، امکان پخش مویرگی در یک یا چند منطقه وجود نداشته باشد.
– مدیریت یک سیستم پخش مویرگی و ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف انبارداری و حمل و نقل و توزیع و حسابداری و… نیازمند یک اتوماسیون قوی می باشد تا بتوان به بهترین شکل ممکن این فرآیند را پیاده سازی کرد.

انواع سیستم های پخش مویرگی

انواع سیستم های پخش مویرگی
شرکت های تولید کننده ممکن است سیستم پخش مویرگی تحت مدیریت خود را داشته باشند و به واسطه آن به صورت مستقل نسبت به توزیع محصولات خود اقدام کنند و یا اینکه وظیفه توزیع محصولات خود را به شرکت هایی که به صورت تخصصی در زمینه پخش مویرگی فعالیت می کنند (شرکت های پخش) برون سپاری کنند.
برای آشنایی بیشتر در این زمینه می توانید درخواست دمو خود را ارسال کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
شرکت های پخش چگونه کار می کنند؟
شرکت های پخش چگونه کار می کنند.
امروزه شرکت های پخش مویرگی جایگاه ویژه ای در صنعت توزیع دارند. این شرکت ها وظیفه توزیع محصولات از تولیدکننده اصلی تا آخرین سطح مشتریان را بر عهده دارند. نیل به این هدف نیازمند انبارداری منظم، ذخیره سازی مرتب و همچنین داشتن یک اتوماسیون قدرتمند جهت دریافت سفارش از مشتری، تحوبل سفارشات ثبت شده توسط مشتری و امور مربوط به حسابداری می باشد.
در یک سیستم پخش مویرگی به چه افرادی نیاز است؟
• ویزیتور: این شخص زیر نظر واحد فروش فعالیت می کند و وظیفه او دریافت سفارش از مشتریان و اجرای سیاست هایی است که واحد فروش جهت رسیدن به اهداف فروش تعیین می کند.
• سوپروایزر: وظیفه مدیریت و آموزش ویزیتورهای زیرمجموعه برعهده سوپروایزر می باشد. این فرد رابط بین سرپرست فروش و ویزیتورهای زیرمجموعه خودش است.
• سرپرست فروش: این فرد در واقع یک نیروی مدیریتی است. وظیفه او سرپرستی ، مدیریت و نظارت بر کار ویزیتورهاست. تعیین مسیر برای ویزیتورها، تخصیص مشتریان به ویزیتورها، تعیین اهداف فروش، آنالیز عملکر ویزیتورها و برنامه ریزی جهت رسیدن به اهداف فروش بر عهده سرپرست فروش می باشد.
• سرپرست منظقه: سرپرست منطقه یک پست مدیریتی است که نیازمند حضور یک مدیر با تجربه است. وظیفه او عزل و نصب سرپرست های فروش و نظارت بر عملکرد آنهاست. معمولا هر سرپرست منطقه سرپرست های فروش چند شهر را تحت مدیریت خود دارد. علاوه بر این، هماهنگی بین مرکز عملیات و سرپرست های فروش، تعامل با واحد بازاریابی از دیگر وظایف سرپرست منطقه است.
• توزیع کننده: وظیفه تحویل گرفتن بار از انبار شرکت و تحویل آن به مشتری بر عهده توزیع کننده است. مسئولیت مواردی نظیر کسری کالا، کسری وجوه نقدی، مخدوش بودن چک های دریافتی، بر عهده توزیع کننده است. به توزیع کننده، موزع هم می گویند.
• سرپرست توزیع: این شخص وظیفه مدیریت تیم های توزیع و پخش را بر عهده دارد و رابط بین واحد فروش و انبار می باشد. اعلام کسری کالاها، زمانبندی عملیات توزیع و نظارت بر عملکرد تیم های توزیع از جمله وظایف یک سرپرست توزیع می باشد.
منظور از کانال چیست؟
به مجموعه واسطه هایی که به صورت زنجیروار مابین تولید کننده و مصرف کننده نهایی قرار دارند کانال گفته می شود که می تواند شامل بنکداران، عمده فرو شها، شرکتهای پخش، خرده فرو شها و … باشد.
سفارش گیری در سیستم پخش مویرگی چگونه انجام می شود؟
در پخش مویرگی، سفارش گیری به دو طریق انجام می شود. در روش اول که به سفارش گیری سرد مشهور است ویزیتور به فروشگاههایی که در مسیر تعیین شده قرار دارند مراجعه می کند و سفارش ها را دریافت می کند. در نهایت سفارش های دریافت شده را به شرکت پخش ارسال می کند تا توزیع کننده نسبت به تحویل سفارش ها اقدام نماید. در روش دوم که به سفارش گیری گرم مشهور است وظیفه ویزیتوری و توزیع بر عهده یک نفر است. این شخص ضمن دریافت سفارش، محصولات درخواست شده را در همان لحظه تحویل فروشگاه می دهد. از این روش معمولا جهت سفارش گیری محصولاتی که تاریخ انقضای کمی دارند استفاده می شود.
نرم افزار ویزیت یار وبکام با هدف ثبت سفارش برای مشتریان توسط بازاریاب ها و ارتباط با انواع سیستم های حسابداری طراحی شده است.
نرم افزار ویزیت یار وبکام
نرم افزار ویزیت یار پخش مویرگی
نرم افزار ویزیت یار وبکام با هدف ثبت سفارش برای مشتریان توسط بازاریاب ها و ارتباط با انواع سیستم های حسابداری طراحی شده است
نرم افزار پخش مویرگی
جهت ارتقای سیسستم پخش مویرگی چه کارهایی می توان انجام داد؟

در یک سیستم پخش مویرگی، معمولا حجم عظیمی از داده های فروش ذخیره می شوند. با آنالیز این اطلاعات می توان شاخص های کلیدی و گزارش های آماری دقیقی به دست آورد و از این خروجی ها در جهت افزایش میزان فروش استفاده کرد. یکی از ابزارها جهت مدیریت پخش مویرگی، استفاده از نرم افزارهای پخش مویرگی می باشد. این نرم افزار ها از داده های جمع آوری شده استفاده می کنند و تحلیل های دقیقی جهت مدیریت پخش مویرگی ارائه می دهند.
شرکت وبکام
با نرم افزار های مجموعه وبکام ابزاری ساده و کار آمد با امکانات بسیار زیاد را در اختیار ویزیتور های خود قرار دهید تا عملیات ثبت سفارش کالا و ارسال آن را به راحتی انجام دهند.
تماس با ما
آدرس : تهران بزرگراه امام رضا(ع) | پاکدشت | میدان مادر | مجتمع اداری امیرکبیر | پلاک ۱۷ | طبقه ۲
تلفن ثابت: ۱۰ ۸۰ ۴۲ ۲۸ (۰۲۱)
تلفن همراه: ۱۰ ۸۰ ۸۴۵ ۰۹۱۲
ایمیل: info@webcomco.com
شرکت وبکام

Rate this post

ارسال یک پاسخ